Jak pozbyć się chrapania – domowe sposoby

40% polskiego społeczeństwa wydaje z siebie charakterystyczne dźwięki podczas snu. Niewiele osób interweniuje i próbuje wyeliminować te akustyczne zjawisko, zwane chrapaniem.

Być może liczba zainteresowanych leczeniem chrapania byłaby większa, gdyby społeczeństwo miało świadomość, że nie jest to niewinna dolegliwość. Wszak, chrapanie to najczęstsza przyczyna bezdechu sennego.

Możliwe skutki chrapania

Bezdech senny to poważna dolegliwość, której konsekwencje zdrowotne mogą być bardzo poważne. OBS – obturacyjny bezdech senny to nic innego jak epizody przerwania oddychania podczas snu. W niektórych przypadkach może dochodzić nawet do kilkuset takowych epizodów podczas jednej nocy. Czym może skutkować OBS?

Przede wszystkim, bezdech senny powoduje niedotlenienie tkanek i nadciśnienie tętnicze. Według lekarzy, może stanowić przyczynę zawału serca oraz udaru mózgu.

Jak pozbyć się chrapania?

Biorąc pod uwagę, możliwe skutki chrapania – warto zainteresować się tym problemem i poddać go diagnozie. Nie zawsze bowiem chrapanie wiąże się z bezdechem sennym.

Chrapania pozbyć się można bez korzystania ze specjalistycznych zabiegów czy aparatów i masek. Wystarczy zmienić tryb życia na zdrowszy (o ile przyczyną chrapania nie jest np. krzywa przegroda nosowa, czy wiotkość krtanii – wówczas zalecane jest zabiegowe leczenie chrapania).

Jeśli chcesz wyeliminować te akustyczne zjawisko zadbaj o:

Lepsze odżywianie – zdrowsze, pełnowartościowe i wolne od „złych tłuszczy”. Dzięki temu zapobiegniesz otyłości, która jest jedną z głównych przyczyn chrapania.

Aktywność fizyczną – ruch poprawi ogólną kondycję organizmu, spali nadmierną tkankę tłuszczową i dodatkowo dotleni organizm.

Pozycję podczas snu – osoby chrapiące nie powinny spać na plecach, gdyż wówczas język opada ku dołowi i może być źródłem niedrożności.

Komfort snu – lepszy, dostosowany materac i poduszka to podstawa. Warto również pamiętać o odpowiednim przygotowaniu sypialni: temperaturze oraz wilgotności. Zaleca się, wietrzyć pomieszczenie w którym śpimy, bezpośrednio przed snem.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*