Jak przytyć? Dieta dla mężczyzn

Styczeń to miesiąc w którym decydujemy się na spełnianie wielu postanowień. Jedną z najpopularniejszych metamorfoz, która realizowana jest głównie przez mężczyzn to budowanie masy mięśniowej.

Wielu Panów zadaje sobie pytanie: jak przytyć? Otóż odpowiedź wcale nie jest łatwa. Nie wystarczy dużo jeść by zwiększyć objętość mięśni. To zdecydowanie bardziej wymagające zadanie. W dzisiejszej publikacji pragniemy szczegółowo odpowiedzieć na te pytanie.

Jak przytyć? Dieta dla mężczyzn.

Oczywistym jest, że bez zmiany nawyków żywieniowych trudno jest przytyć. Nie należy popełniać jednak błędu zwykłego zwiększania obfitości posiłków. Należy zwiększyć bilans odżywczy według podanego niżej wzoru:

Ilość kilogramów x 5,5 = Ilość gramów węglowodanów w diecie (najlepiej korzystać z produktów zawierających węglowodany złożone, a nie proste)

Ilość kilogramów x 2 = Ilość gramów pełnowartościowego białka w diecie

Ilość kilogramów x 0,5 = Ilość tłuszczy w diecie (zalecane: tłuszcze roślinne, oliwa z oliwek)

Stosując się do wyżej podanego w wzoru możemy obliczyć zapotrzebowanie do diety na masę mięśniową. Założenia dotyczą osoby, która zamierza wspomagać dietę treningiem.

Jak przytyć? Trening dla mężczyzn.

Budowa masy mięśniowej wiąże się z tym, że trzeba zadbać o stymulację mięśni, by pobudzić ich wzrost. Tym samym – bez treningu się praktycznie nie obejdzie.

Najlepszym rozwiązaniem jest siłownia, choć i bez niej się obejdzie. Najważniejsze by plan treningowy opierał się na ćwiczeniach złożonych (rozwijających więcej niż jedną partię jednocześnie).

Na początek sugerujemy zastosowanie planu treningowego FBW. Poniżej prezentujemy przykładowe zestawienie:

  1. Przysiady 4 serie po 12 powtórzeń
  2. Martwy ciąg 4 serie po 12 powtórzeń
  3. Wyciskanie na ławce prostej 4 serie po 10 powtórzeń
  4. Wyciskanie sztangi sprzed siebie stojąc 3 serie po 10 powtórzeń
  5. Wyciskanie sztangi zza głowy wąsko 3 serie po 8 powtórzeń
  6. Wyciskanie sztangi z supinacją stojąc 3 serie po 8 powtórzeń
  7. Zwijanie rolki z obciążeniem 2 serie

Jak widać, wyżej wymieniony plan zawiera ćwiczenia na każdą partię mięśniową. FBW realizuje się przez tak długi czas jak przynosi efekty (zazwyczaj 2-6 miesięcy).

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*