Motywacja do odchudzania – jak zrealizować noworoczne postanowienie?

Pierwszy stycznia to dla wielu data bardzo ważna. Stawiamy sobie cele, planujemy cały rok. Niestety, rzadko kiedy dochodzi do faktycznej finalizacji postanowień. Odpowiedzialna za taki stan rzeczy jest motywacja, a raczej jej brak.

Jak to możliwe? Przecież jestem zmotywowana!
Pierwsze dni nowego roku to prawdziwa ekscytacja. Wydaje nam się, że nic nie jest w stanie tym razem stanąć nam na drodze. Uważamy, że nasza motywacja stoi na najwyższym poziomie i teraz naprawdę się uda.

Otóż, „noworocznej motywacji” wystarcza na bardzo krótko. Zwykle już w drugim tygodniu wiele osób odpuszcza i najzwyczajniej w świecie rezygnuje z odchudzania. Odpowiedzialni za to jesteśmy my sami. Wszak, niedostatecznie pielęgnujemy motywację.

Chcesz schudnąć? Dbaj o motywację.
Stworzyłeś szczegółowy plan dietetyczny i treningowy? Świetnie. To jednak jest najmniejszy problem. Wszak, kluczowe dla odchudzania jest to, aby nigdy się nie poddawać. Co Ci po świetnej diecie i planie treningowym, gdy będziesz nieregularna?

O motywację do odchudzania dbać należy tak samo, jak o motywację do wielu innych rzeczy. Wiesz dlaczego niektórzy osiągają sukces? Bo są maksymalnie skoncentrowani na swoim celu. Cechuje ich regularność, skrupulatność oraz to, że nawet na moment nie ulegają pokusom. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś i Ty dołączyła do tego grona.

Jak zwiększyć motywację? 10 kroków.

  1. Określ swój cel – bądź przy tym możliwie precyzyjna.
  2. Stwórz szczegółowy plan działania.
  3. Codziennie wieczorem ustalaj plan kolejnego dnia.
  4. Raz na miesiąc ustalaj nowe cele i założenia.
  5. Monitoruj postępy nie częściej niż raz na tydzień i nie rzadziej niż raz na miesiąc.
  6. Poinformuj swoich bliskich o swoich celach.
  7. Priorytetyzuj swoje zadania i cele.
  8. Nie ulegaj pokusom.
  9. Zmień swój styl życia na zdrowszy i bardziej regularny.
  10. Nigdy się nie poddawaj.

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*